شاه نشین

راهنما و نکات خرید شاه نشین که باید بدانید

نکات مهم خرید شاه نشین که باید به آن توجه کنید

توی این مقاله میخوام یه سری نکات کلی درباره خرید شاه نشین و پشتی سنتی در اختیارتون بذارم که اگه هر وقت قصد خرید پشتی سنتی شاه نشین رو داشتید کمابیش اطلاعات لازم رو داشته باشید و هر زمان که وارد فروشگاهی شدید و شاه نشین رو دیدید بتونید شاه نشین با کیفیت و خوب رو از جنس بی کیفیت تشخیص بدید. و همینطور اگر قصد خرید اینترنتی شاه نشین رو از هر جایی داشتید بتونید سوالات لازم رو از مدیر اون فروشگاه بپرسید.

در این مقاله همه چیز درباره شاه نشین را مطالعه خواهید کرد.

اجزای ست شاه نشین

شاه نشین ها معمولا بر اساس خواسته مشتری معمولا 5 تکه و یا 7 تکه و یا 9 تکه به بازار عرضه میشوند. اما قالبا شاهنشین سنتی به صورت ست 7 تکه در بازار موجود هست و کمتر تولیدی ای رو میشه پیدا کرد که این ست رو به صورت جداگانه به فروش برسونه… علتش هم اینه که پارچه ترمه رو به صورت قالبهای 7 تکه از کارخونه خریداری میکنند و برای فروش جداگانه مثلا پشتی سنتی باید یک طرح رو ناقص کنند و به مشتری تحویل بدهند و این کار برای خود مشتری هم از نظر هزینه اقتصادی و مقرون به صرفه نیست.

پارچه پشت شاه نشین از جنس چیست؟

برای خرید شاه نشین ترمه به یکی از نکاتی که باید توجه کنید جنس پارچه ای هست که در پشت سرویس کار شده است. شما به عنوان مشتری معمولا طرح روی کار رو در سایت ها و جاهای مختلف دارید میبینید و جنس پشت کار توی تصاویر برای شما معلوم نیست.
پارچه های مختلفی برای پشت کار شاه نشین استفاه می کنند. مثلا پارچه جاجیم یکی از این پارچه هاست که این نوع پارچه به مرور زمان درزش باز میشه و پشتی سنتی شما خیلی زود خراب میشه.
پارچه کرپ و پارچه سوسن که طرح سنتی داره هم برای پشت کار شاه نشین استفاده میشه اما این پارچه ها هم کیفیت مناسب برای دوخت در سرویس شاه نشین رو ندارند… نه اینکه پارچه های بی کیفیتی باشند اما برای شاهنشین دوزی مناسب نیستند. که مسلما این نوع شاه نشین ها ارزان تر هم هستند.
بهترین پارچه برای آستر پشت کار شاه نشین ترمه متری هست. پس برای خرید شاهنشین به این نکته دقت کنید.
 باید بهتون بگیم که تمامی شاه نشین های موجود در سایت نوستالوژی این فاکتور مهم رو داره و جنس پشت آستری از جنس پاچه ترمه متریه و برند تولیدی روی اون حک شده.

پشتی شاه نشین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یکی از نکاتی که برای خرید پشتی سنتی شاه نشین باید به آن توجه کنید تعداد دکمه های به کار گرفته شده در پشتی و جنس دکمه است. بهترین دکمه برای پشتی شاه نشین دکمه فلزی هست و حتما تعداد دکمه ها در پشتی شاه نشین باید حداقل 18 دکمه باشه. هرچ دکمه بیشتر دوام کار بالاتر. و همینطور دکمه ها باید خیلی خوب کشیده شده باشه و شل و ول نباشه… هرچه بیشتر کشیده شده باشه پشتی سفت تر و بادوام تره.
دومین نکته مواد به کار گرفته شده در داخل پشتی هاست که از الیاف و یا پرز های بهداشتی استفاده میکنند. و الیاف 64 بهترین نوع الیاف برای استفاده در داخل شاه نشین هست.
اما نکته مهم تر اینه که وقتی پشتی شاه نشین رو با دستتون فشار میدین جای دستتون روی پشتی نمونه و به راحتی برگرده…. اگه جای انگشتتون برگشت بدونید که پشتی خوبیه….
و نخ به کار برده در شاه نشین هم اگر دیدید “نخ زه ­در” (یکی از مرغوب ترین نخ ها که در نساجی ها استفاده میشه) بود بدونید که پشتی خوبیه و دوام بالایی داره.
 پس برای خرید اینترنتی و یا حضوری پشتی سنتی شاه نشین به این نکته هم توجه کنید.

پشتی مثلثی شاه نشین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خب درباره پشتی ها گفتیم نکته مهمش تعداد دکمه و میزان کشیدگیش و پرز داخلش هست…
اما در مورد پشتی مثلثی این مهمه که گوشه های مثلث به خوبی با الیاف و یا پرز داخل پشتی پر شده باشه که ما این کار رو با چوب های مخصوص خودمون به خوبی انجام میدیم. پس با خیال راحت میتونید ست شاهنشین رو از سایت نوستالوژی خرید کنید.

همینطور تعداد دکمه های به کار گرفته شده در پشتی مثلثی شاه نشین باید 20 دکمه باشد. اگر تعداد از این کمتر بود بدونید که پشتی شما دوام خیلی زیادب نخواهد داشت.

پشتی لوله ای شاه نشین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

درباره پشتی لوله ای باید بگم که این پشتی زیبایی خاصی رو به شاهنشین میده و مهمترین نکته اش ابعادشه که وقتی دو تا پشتی لوله ای روی هم قرار میگیره قدش با قد پشتی های کنارش یکی باشه.

تشک شاه نشین چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تشکهای شاه نشین معمولا به 3 شکل به بازار عرضه میشه.

  1. اولین که معمولا همه شاه نشین های موجود توی بازار به همین شکل هست استفاده از فوم 5 سانت پلی اتلین هست. که توی همین هم متاسفانه یه سری همکاران بی انصافی می کنند و از فوم 4 سانت استفاده می کنند و به عنوان 5 سانت به مشتری معرفی میکنند. مزیت استفاده از این فوم قیمت ارزانترش نسبت به سایر مورد هاست.
  2. دومین مورد استفاده از ابر و یا اسفنج 5 سانت و یا 10 سانت هست که نسبت به فوم دوام بالاتری داره و همچنین قیمتش نسبت به فوم گرون تره…
  3. سومین مورد تشکهای دست دوز الیافی هست. که مزیت بزرگش اینه که بعد از چند سال شما میتونید تشک رو باز کنید و حلاجی  کنید و تشک رو مثل روز اولش بدوزید… اما نقطه ضعفش اینه که این نوع تشک خواب اولیه داره… مثلا وقتی میخرید شاید 8 سانت باشه ولی بعد از مدتی میشه 5 سانت…

معمولا شاه نشین ها را با فوم 5 سانت به بازار عرضه میکنند. که با بر خواسته مشتری میشه تشک ها رو با ابر 5 یا 10سانت و یا به صورت دست دوز تهیه کرد که طبیعتا بهای بالاتری رو باید بپردازند.

اگر قصد استفاده از شاه نشین برای مصرف خانگی دارید پیشنهاد ما به شما استفاده از تشک اسفنجی و یا تشک دست دوز هست که از دوام بالاتری برخوردار است.

اما اگر از شاه نشین سنتی استفاده زیادی نمی کنید و صرفا جهت نوستالوژی کردن خونه هاتون قصد خرید شاه نشین دارید پیشنهاد ما به شما همان تشک با اسفنج 5 سانت است که البته این جنس هم ضمانتی است و کیفیت خوبی برای استفاده دارد.

در فروشگاه نوستالوژی تشک شاه نشین بنا به تقاضای مشتری دوخته میشود و هدف ما رضایت شماست.

جنس پارچه شاه نشین ترمه؟

خب رسیدیم به مهمترین بخش از نکات خرید شاه نشین که باید بهش توجه کنبد
ترمه شاه نشین بسته به تعداد رنگهای به کار برده شده در پارچه اش قیمتهای متفاوتی داره. مثلا ترمه 5 رنگ نسبت به ترمه 8 رنگ ارزان تره. همینطور تراکم پارچه هم در قیمت شاهنشین ترمه موثره…. هرچه که تراکم پارچه بالاتر باشه کیفیت کار بالاتر و  قیمتش هم بیشتره. پس اگه یک طرح رو با قیمتهای متفاوت در جاهای مختلف دیدید به این مسئله توجه کنید که تراکم و تعداد رنگ خیلی مهمه…و تاثیر زیادی در قیمت شاه نشین سنتی داره.
نوع پارچه که پلی استر باشه و یا، لمه، ابرشیم، آب طلا و یا مخمل هم در قیمت شاهنشین تاثیر گذاره. که معمولا اکثر شاه نشین ها رو با جنس پارچه پلی استر وارد بازار می کنند.

جمع بندی

خب ما سعی کردیم یه سری توضیحات رو در قالب این مقاله به شما ارائه کنیم که اگر قصد خرید شاه نشین سنتی رو داشتید همه چیز درباره شاه نشین رو بدونید و بتونید خرید خوبی داشته باشید.

شما برای خرید شاهنشین از فروشگاه نوستالوژی به راحتی میتونید وارد دسته بندی شاه نشین در سایت ما بشید و از محصولات متنوع ما دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *